Webáruház marketing, webáruház népszerűsítési lehetőségek
Könnyű vagy nehéz feladat? Saját erőből vagy kizárólag erre szakosodott szakemberekkel célszerű elvégeztetni ezt a folyamatos odafigyelést igénylő feladatot?
Azzal bizonyára minden webáruház tulajdonos tisztában van, hogy mit sem ér az elkészített webáruház, ha nincsenek a kínálata után érdeklődő vásárlójelöltek, látogatók.
Fontos szempont, hogy a webáruházra irányított látogatók relevánsak legyenek tehát nem elég, hogy van látogató, fontos az is, hogy a célcsoportba tartozzanak.
Milyen lehetőségek állnak rendelkezése a népszerűsítéshez?
Nézzünk párat a legnépszerűbb fizetett hirdetési lehetőségek közül:
- Árumegosztó és árukereső oldalak
- Kattintás alapú hírdetések (Pl: Google AdWords, Etarget)
- Banner hirdetés
Árumegosztó és árukereső oldalak
Talán az egyik legkedveltebb az egyes árumegosztó és árukereső oldalakon történő termék megjelenítés.
Számos ingyenes és fizetős szolgáltatás kínálkozik. (A StartÜzlet webáruház készítő rendszere közel 10 ilyen rendszerhez biztosítja az automatikus termékátadás lehetőségét). Különösebb szakértelmet nem igényel a használatuk, előszeretettel használják is a webáruház tulajdonosok, azonban sajnos egy fontos tényezőről szinte mindig megfeledkeznek, a megtérülésről (fizetett hirdetések esetén lényeges, hogy mekkora összegbe is kerül egy vásárlás).
Az alacsony átkattintási összegnek (átkattintás után kell fizetnie a webáruház tulajdonosának) köszönhetően megfeledkeznek arról, hogy valóban megéri-e az adott felületet látogató szerzésre használni.
Az ilyen jellegű hirdetések egyik legnagyobb hátránya az, hogy számos konkurens kínálata is megjelenik, így általában nagyon nagy árverseny alakul ki. Google Analytics kimutatásával egyértelműen megtekinthető (legyen szó bármely hirdetési módszerről), hogy az adott forgalmi forrásból milyen összegű vásárlások érkeztek (illetve tételesen láthatóak az egyes megrendelések alkalmával).
A következő, talán legjobban használható megoldások a Google AdWords és Etarget, továbá Facebook hirdetések. Ezen szolgáltatások használata igényel szakértelmet, melyek kis utánna olvasással ugyan (részben) megszerezhetőek, de még így is könnyen elkölthető a ráfordítandó összeg többszöröse.
Számos ajánlattal találkozhatunk (akár közvetlen megkeresés formályában), melyben az adott cég nagyon olcsón, garantált első helyezést és minimális összeg ráfordítást ígér például Adwords hirdetés elindításához. Soha ne utaljon előre pénzt, ne írjon alá szerződést amíg nem bizonyosodott meg arról, hogy nem átverés-e az adott ajánlat!
Milyen szempontokat vegyen figyelembe egy Adwords vagy Etarget, netalántán Facebook hírdetés megrendelésnek mérlegelésekor?
Ha az adott cég garantált első poziciót ígér, már gyanús lehet a dolog. Hogy miért? Garantált első helyezés nincs még fizetett hirdetés esetén sem! Eleve még arról sem esett szó, hogy milyen kifejezésre (kulcsszóra) szeretne hirdetni. Általában a bűvös 10 000 Ft-os összegről szoktunk hallani, hogy mindössze ennyit kell fizetnie a hirdetőnek.
Nézzük mire is elég egy 10 000 Ft-os egyenleg:
Egy napi 1 000 Ft-os limit esetén 50 Ft-os kattintásonkénti ráfordítással 20 db látogatót lehet a webáruházra (akár egy konkrét termékre) irányítani. Tehát a 10 000 Ft-os összeg 200 db látogatót eredményezhet. Fontos, hogy az 50 Ft-os átkattintási összegnél egyes témakörönként jóval magasabb is lehet a ráfordítandó összeg az ideális pozicióban történő megjelenéshez. Szintén nem esett szó arról, hogy a 10 000 Ft-ból mekkora összeg kerül egyenleg feltöltésre, továbbá egyszeri beállításon felül a kampány felügyeletet is biztosítja-e az adott cég. Az Etarget és Facebook esetén szintén hasonló szempontokat kell figyelembe venni.
Mindegyik rendszer számos írásos segítséget biztosít a rendszer használatához.
Banner hirdetés
Kis utánna járással számos felületre lehet szert tenni, melyek kínálnak banner megjelenítési lehetőséget. Nyilvánvalóan itt sem szabad megfeledkezni arról, hogy csak olyan helyen érdemes hirdetni ahol a kínálatunk célközönsége érhető el. A termékkínálathoz hasonló vagy megegyező érdeklődési körrel rendelkező weboldalakat javasolt felkeresni, vagy megbízni egy erre szakosodot ügynökséget. Ilyen ügynökség például az adnetwork.hu, euradex.net, x7.hu stb..
Ez a bejegyzés néhány fizetett megoldást hozott fel példának. Ön bármely megoldást is választja, soha ne feledkezzen meg az eredmények méréséről még akkor sem, ha egy erre szakosodott céget bíz meg.