Statisztika: miért fontos a Google Analytics megfelelő átlátása?
Az online marketing egyik legfontossabb tényezője a folyamatok átlátása: ebben segít a Google Analytics, ami az egyik legjobb, ráadásul ingyenes megoldás a témában.
Miért fontos a statisztika?
Az online marketing sikere alapvetően mindössze 3 dolgon áll, vagy bukik:
- megfelelő mennyiségű és minőségű (releváns) látogatót kell a weboldalára, webáruházára vonzani
- a megszerzett forgalom (látogatók) lehető legnagyobb részét konvertálni kell (arra, amit az adott weboldal célja megkövetel, webáruházak esetén az elsődleges cél a vásárlás), mindig törekedve a magasabb konverziós ráta elérésére
- át kell látni az első két dolgot - ehhez kell a STATISZTIKA!, webanalitika
A látogatottsági statisztikára mindenki kíváncsi, sokan még a webáruház publikus felületére is szeretnének "látogatószámlálót" tenni.
A folyamatok igazi átlátása azonban nem merül ki egy szimpla "eddig 15 522-en nézték meg webáruházunkat" felirat elhelyezésében, ráadásul eleve nem is a látogatók számára fontos információkat tartogat a webanalitika, ezekre az információkra Önnek, a weboldal, webáruház tulajdonosának van szüksége, hogy fontos döntéseket hozhasson meg a marketing kiadásokkal vagy akár az oldalfelépítéssel kapcsolatban.
Ha megfelelően beállítja a Google Analyticset és megtanulja használni, akkor például azt is megtudhatja, hogy egy adott forgalmi forrásból szerzett látogatók mennyi pénzt költöttek a webáruházában. Ha ilyen információk birtokában van, akkor pontosan tudhatja, hogy megéri-e Önnek pénzt kiadni egy adott weboldalon hirdetésre, vagy hogy mennyire eredményes egy AdWords kampánya, vagy bármilyen más hirdetési kampánya.
"A marketingre költött összeg fele pénzkidobás... de sajnos nem tudjuk, hogy melyik fele az" - tartja a mondás, de ha hajlandó 5 percet szánni a Google Analytics beállítására és az alapok megértésére, akkor Ön pontosan látni fogja, hogy melyik fizetett forgalmi forrás mennyi hasznot hoz Önnek, és ezzel kihasználhatja az online marketing egyik legnagyobb előnyét!
A marketingköltségek optimalizálásán túl a megfelelő statisztikával megismerheti azokat a számokat, amik valóban megmutatják webáruháza hatékonyságát, amikből kiderül, hogy mi szorul változtatásra a tartalmat és az oldaltfelépítést illetően
Ilyen hatékonysági mérőszámok például a következők:
- Visszafordulások aránya
- Átlagos idő a webhelyen
- Oldal/látogatás
- Konverziós ráta
Ezek nagyon fontos tényezők, amiket folyamatosan optimalizálnia kellene minden webáruház tulajdonosnak. A visszafordulási arányt például csökkenteni, a konverziós rátát és az átlagosan eltöltött időt a webhelyen pedig növelni stb.
Mi az a Google Analytics dióhéjban?
A Google Analytics egy ingyenes statisztikai szoftver, amivel láthatja, hogy webáruházát mikor, honnan, hányan látogatták meg, és ezek a látogatók mit tettek a webáruházán belül: milyen aloldalakat néztek meg, mennyi pénzt költöttek stb.
Tehát megvalósítható vele az, amiről a fentiekben írtam, átláthatja a célok teljesülését a forgalmi források függvényében.
Mivel nem illik összekeverni:
- Google AdWords: a Google kattintás alapú hirdetési rendszere
- Google AdSense: a Google tartalmi hálózata, a tartalmi hálózatban szereplő weboldalakon az AdWords segítségével hirdethet, weboldal tulajdonosként pedig pénzt kereshet a saját oldalára elhelyezett AdSense hirdetésekből (webáruház tulajdonosoknak EGYÁLTALÁN NEM AJÁNLJUK az AdSense reklámok elhelyezését)
- Google Webmaster Tools: feltérképezési, indexelési és keresési forgalommal kapcsolatos adatokat kaphat weboldaláról/webáruházáról
A bejegyzés eddigi hozzászólásai:
A fejlesztési ötleteink alapvetően ezekből az információkból nyerjük. Egy egy változtatás látványosan képes emelni a konverziós rátát! Az információ=PÉNZ