StartÜzlet megújulás
A StartÜzlet fejlesztése folyamatos, kisebb-nagyobb változtatások bejelentések nélkül is történtek, a mindenki számára hasznos fejlesztésekről pedig igyekeztünk mindig beszámolni.
Most azonban eljött az idő egy nagyobb változás bevezetésére, melynek következménye lesz az is, hogy a jövőben a fejlesztések sokkal gyorsabb ütemben fognak zajlani, ráadásul sokkal áttekinthetőbben a webáruház tulajdonosok számára.
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk az első ütemben, 2012. júliusban bevezetésre kerülő változtatásokat és újdonságokat.
Kezelőfelület teljes megújulása
A StartÜzlet adminisztrációs felülete teljesen megújul, az elmúlt évek tapasztalatai alapján létrehoztunk egy sokkal egyszerűbben és gyorsabban kezelhető felületet. Minden felületi elem megváltozott, most csak a legfontosabb változtatásokat ismertetjük.
Új főmenü
A megújult főmenü mellőzi a felesleges elemeket, az új rekordok rögzítésére nincs különálló menüpont, helyette egy + jelű ikon segítségével lehet közvetlenül adott fajtájú rekordot rögzíteni.
A menüpontok tagolása is változik, nehézkes 2-3 mélységű menüpontok (al-al menüpontok) helyett hasábokba rendezett lejövő menüből kezelhető a webáruház. A menüpontok magassága pedig lehetővé teszi azt, hogy érintőkijelzős eszközökről (pl.: táblagépek) is könnyedén használható legyen.
Tartalomszerkesztés során gyakran kell az egeret különböző helyekre mozgatni (például egyik fülről a másikra váltás egy tartalom átmásolása miatt), ilyenkor gyakran akarva akaratlanul legördült a főmenü. Ez most megváltozik, csak a főmenüpontra kattintás után láthatóak a további menüpontok.
Fejléc kereső
Elhelyeztünk egy kereső mezőt, mely mindig elérhető az adminisztrációs felület felső részéből. Ez a kereső minden elemben keres, a találatokat pedig azonnali legördülő listában meg is mutatja, így például bárhol is van az admin felületen belül, azonnal megtekinthet egy rendelés adatlapot. Egy életszerű példa a hasznosságra: telefonon hívja egy vásárló, a rendelése helyzetéről érdeklődik, Ön pedig csak beírja ebbe a felső keresőbe a nevét vagy e-mail címét, vagy a rendelés azonosítóját, a kereső pedig azonnal elérhetővé teszi az adott vásárló rendelését vagy rendeléseit).
Termékcsoport menü
A fejlécből most már elérhető egy termékcsoport legördülő menü, melynek segítségével bárhol is legyen az admin felületen belül, a termékcsoportosításból kiindulva vihet fel új terméket, vagy listázhat adott termékcsoportból termékeket.
Opciók helyett fülek
Az adatlapok (pl.: termék adatlap) eddig opciókra voltak tagolva, melyek megnyitása az opció nevére kattintva, vagy az oldalsó sávban megjelenő opciók dobozból volt lehetséges. Ehelyett felső füleket helyeztünk el minden adatlapra.
Új termék képkezelés
A termék adatlapról közvetlenül lehet tömegesen képeket feltölteni és kezelni, nem szükséges külön galériát létrehozni, vagy termék lista nézetből a további képek oszlopot használni.
A termékek vízjelezése is lehetővé vált, a beállításokban feltöltött kép (akár áttetsző png) minden nagyítható termékképre automatikusan rákerül.
Új rendelésmenedzsment
A rendelésmenedzsment teljes újratervezésével végre sokkal könnyebben használható a legfontosabb része a rendszernek.
Rendelések teljes módosíthatósága
Mostantól egy rendelés (mindaddig, amíg számla nem készül belőle) minden eleme módosítható. Átírható a név, a telefonszám, új tételek rögzíthetőek/módosíthatóak, vagy akár megváltoztathatja a vásárló által kiválasztott szállítási módot, ténylegesen bármilyen adat megváltoztatható.
Az új felületnek köszönhetően sokkal jobban böngészhetőek és áttekinthetőek a rendelések.
Telefonos, vagy más forrásból érkező rendelések
Az admin felületről most már rögzíthető új rendelés, ez például a telefonon keresztül történő rendelések esetén hasznos.
Ezek tehát a júliusban megvalósuló változások legfontosabb részei.
A későbbi fejlesztésekről
Augusztusban még sok más, folyamatban lévő fejlesztés lesz bevezetve, ilyen például az integrált Pick Pack Pont átvevőhely választó, vagy a teljesen átdolgozott termék kérdés/vélemény/értékelés rendszer. De ezeket és a további fejlesztéseket minden előfizetőnk könnyedén tudja majd követni az előzőekben ismertetett belső fejlesztési ajánlós/szavazós felületről.
A bejegyzés eddigi hozzászólásai:
sajnos valóban csúszásban van a tervezett időponthoz képest az átállás, de folyamat már elkezdődött (adminisztrációs felület belépő oldalán látható) rövidesen elérhetővé válnak az újdonságok.
Érdekünk a megújított felület és funkciók mielőbbi biztosítása, melyek rövidesen használatba vehetőek lesznek.
Örülnék viszont annak is, ha a termék almenüben lehetne szűkíteni készleten lévőkre, módosításnál nehézkes a keresés. Van erre lehetőség?
Köszönettel:
Demeter Gábor
PCD Computer Kft.
Jól számolok? Addig még egy bő fél hónap? Vagy ott is lesz hónapon túli csúszás?
Üdv:
Werbovszky Béla
Örülnék a vízjelezés lehetőségének is, mert sajnos sok a kép lopás. Illetve ha automatikusan meg lehetne jeleníteni különböző megosztásokat (pl. Facebook), nem kellene minden termék esetében nekem bemásolgatni a html kódokat.
Már várom az újdonságokat!
Várom azt is, hogy payU -n keresztül hitelkártyával tudjanak a vásárlók fizetni, ugyanis az eladóknak sokkal kevesebb a költsége, mint a PayPal -on keresztüli kártyás fizettetés.
Jó munkát, Üdv: Péter
Mi örülnénk egy pár új, modernebb megjelenési formának.
Köszi.