Jogszabályváltozás: kötelező postai kézbesítési lehetőség alkalmazása webáruházaknak
A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 2024. március 28-tól új ponttal egészül ki.
"3/A. § * A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti távollévők között kötött szerződés alapján értékesített áru kézbesítése érdekében az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás a honlapján biztosítja, feltéve, hogy az értékesített áru postai szolgáltatási szerződés keretében történő kézbesítését az egyetemes postai szolgáltató az általános szerződési feltételeiben lehetővé teszi."
A posta.hu oldalon található információk alapján egyedi szerződés hiányában az alábbi árakat szükséges feltüntetni kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozásoknak:
- Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
A postai regisztráció az alábbi oldalon végezhető el:
https://www.posta.hu/webaruhazi_regisztracio
Mit kell tennie, hogy megfeleljen a jogszabályoknak?
Postával kötött szerződés hiányában a fentiekben megadott díjszabás szerinti szállítási lehetőségeket fel kell tüntetnie 2024. máricus 28-tól.
Az MPL üzleti csomag szolgáltatás igénybevételéhez el kell végeznie a regisztrációt a https://www.posta.hu/webaruhazi_regisztracio url címen.
A StartÜzlet automatikusan megjeleníti az MPL szállítási lehetőségeket?
Nem, nem jelenítünk meg automatikusan szállítási információkat.
Ennek alapvető oka, hogy nekünk nincs információnk arra vonatkozóan, hogy az egyes webáruházak rendelkeznek-e szerződéssel a postával, tehát nem tudhatjuk hogy milyen díjszabást kellene megjelenítenünk.
Ahhoz, hogy a rendszerünket használó webáruházak egyszerűen rögzíteni tudják az MPL szállítási módokat, illetve MPL használata esetén könnyen elvégezhető legyen a csomag feladás, minden szükséges technikai segítséget és támogatást megadunk.
StartÜzlet webáruház rendszerben elérhető postai (MPL) integrációk
MPL átvétei pont választók
- PostaPontok
- MOL PostaPontok
- Csomagautomaták
- Coop PostaPontok
A funkció használatával térképes átvételi pont választó jelenik meg.
Beállítható a Beállítások > Szállítási módok felületen.
Fontos!
Abban az esetben, ha Ön még a régi típusú összevont szállítási/fizetési mód funkciót használja, első lépésként váltania kell a különválasztott szállítási / fizetési mód beállításra, melyhez az alábbi oldalon talál segítséget: https://startuzlet.hu/blog/video_szallitasi_es_fizetesi_modok_beallitasa.html
MPL API csomagfeladás
A funkció segítségével a rendelések adatlapjáról, néhány kattintással elküldhetőek a csomagadatok és a letölthető a nyomtatható címke is.
A regisztrációhoz és a beállítások elvégzéséhez az alábbi oldalon érhető el segítség:
Szállítási információk rögzítése az általános szerződési feltételek és adatkezelési dokumentumban
Ne felejtse el a jogi dokumentumokban is megfelelően feltüntetni a változást, melyet a Beállítások > Szerződések és tájékoztatók menüpontban rögzíthet.
Fogyasztóbarát használata esetén a Fogyasztóbarát felületén elvégzett módosítások automatikusan megjelennek a webáruház oldalain.
További információk a Fogyasztóbarát szolgáltatásról ide kattintva érhetőek el.
Kérdés esetén keresse Ügyfélszolgálatunkat, örömmel segítünk!
E-mail: info@startuzlet.hu