Hogyan kerülhet be webáruháza a Googlebe és más keresőkbe
Az internetes keresők (pl.: Google, Yahoo, MSN, Bing stb.) robotjai folyamatos feltérképezést végeznek az internet weboldalain. A keresőkbe való bekerülés feltétele, hogy egy ilyen robot feltérképezze az adott webáruházat. Ahhoz, hogy egy ilyen robot mielőbb eljusson egy új, keresőkben még nem szereplő webáruházra, a következőket érdemes tenni:
- Hivatkozást kell szerezni egy olyan weboldalon, ami már szerepel a keresőkben. Ez azt jelenti, hogy például egy partner oldalon, ami már szerepel pl a Google-ben, elhelyeznek egy hivatkozást az Ön új webáruházára mutatva. A weboldalra/webáruházra mutató külső hivatkozások minősége és mennyisége amúgy is hatással van későbbi keresőkben történő rangsorolásra, tehát a külső hivatkozások fontosak, ajánljuk a témába illő linkgyűjteményekbe való beajánlást (olyan linkgyűjtemény rendszerekbe, mint például a startlap.hu)
- Adjon hozzá webhelytérképet a Google Webmaster Toolshoz. Ezáltal a Google robotjai számára egy könnyen értelmezhető listát adhat át a webáruházán belüli összes aloldalról, így segítve a feltérképezést (a robot így közvetlenül tudni fogja, hogy milyen aloldalak szerepelnek a webáruházán belül, nem nekik kell a linkeket követve feltérképezni az aloldalakat)
Segítség a témában: https://startuzlet.hu/blog/google_webmaster_tools_beallitas_es_webhelyterkep_bekuldes.html - Használja az URL hozzáadása a Google-hoz weboldalt. A weboldal címe: http://www.google.hu/addurl/
KIEMELTEN FONTOS: ha tervezi, hogy saját domainnéven üzemelteti majd a webáruházát, akkor ezeket a lépéseket csak akkor kezdje meg, ha már a végleges domainen működik a webáruháza (pl.: ajandek.startuzlet.hu aldomainről érhető el most az áruháza, de Ön szeretné, hogy szepajandek.hu domainen üzemeljen majd az áruház, akkor mindaddig ne foglalkozzon a keresőkbe kerüléssel és a külső linkek szerzésével, amíg nem a szepajadek.hu-ról érhető el a webáruháza... a keresőoptimalizált tartalomfeltöltést viszont a kezdetektől alkalmazni kell!)
FONTOS (idézve közvetlenül a Google-től): A web minden egyes feltérképezése során újabb és újabb webhelyeket veszünk fel és frissítünk, és arra kérjük, itt küldje el számunkra az URL-jét. Nem adunk minden elküldött URL-t az indexünkhöz, és nem tudjuk sem előre jelezni, sem garantálni, hogy mikor kerül sor az Ön URL-jére, illetve hogy egyáltalán sor kerül-e rá.
Az eddigi tapasztalat az, hogy egy új webáruház mindaddig nem szerepel a Google találati listáján, amíg nem mutat rá egy külső hivatkozás. Ezért javasolt, hogy amikor már szeretne látogatókat fogadni a webáruházában, akkor azonnal ajánlja be egy témába illő linkgyűjteménybe a webáruházát (pl.: ha Ön ajándéktárgyakat használ, akkor ajánlja be a http://ajandek.lap.hu oldalon, keresse a linkajánló gombot.. további témák: http://startlap.hu, további linkgyűjtemények: http://www.google.hu/#hl=hu&source=hp&q=linkgyűjtemény). Az Ön hivatkozása szerkesztői jóváhagyás után kerül ki az ilyen oldalakra.
Akár 2-3 nap alatt is bekerülhet a keresőkbe, de 1-1,5 héttel minimum számoljon, persze csak azután, ha a fenti alapvető feltétel teljesült.
Ha már szerepel a keresőkben, utána jön a neheze.
Az alábbi webcímen megismerkedhet a keresőoptimalizálás alapjaival:
https://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html
Egyéb ingyenes anyagok a témában:
http://www.seotools.hu/
FIGYELEM: a keresőoptimalizálás egy folyamat. Állandó megfigyelést, és változtatást igényel. A rangsorolás sok tényezőtől függ, és állandóan változik, hiszen folyamatosan új oldalak kerülnek be a keresőkbe, és ráadásul a rangsorolási algoritmusokon is változtatnak időnként. A keresőkből érkező látogatók elemzésére, ajánljuk a Google Analytics használatát (láthatja, hogy milyen kulcsszavakra találták meg a keresőkből az Ön oldalát, mindenképpen szükséges egy ilyen statisztikai eszköz, nem csak a keresőoptimalizálás miatt): https://startuzlet.hu/blog/statisztika_google_analytics_beallitas_es_alapok.html
A rangsorolásban bizonyos keresési kifejezésekre könnyebb, bizonyos keresési kifejezésekre nehezebb. Függ a konkurens oldalak számától, azok Pagerank értékétől stb... ezeket itt nem részleteznék, ajánlott elolvasni a Keresőoptimalizálás alapok írásunkat (https://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html).
A lényeg: a keresőoptimalizálás segítségével nem lehet pár nap alatt népszerű keresési kifejezésekre az élre kerülni. Hosszú, kitartó, türelmes munkát, sok tanulást igényel. Ha profit bíz meg keresőoptimalizálással, időre akkor is szükség lesz, el kell fogadni, a keresőoptimalizálás hatásai nem azonnal jelentkeznek, és nincsenek biztos módszerek egy weboldal azonnali első helyezésének eléréséhez.
Ha gyors eredményeket szeretne, akkor ajánljuk a Google Ads szolgáltatást, mellyel fizetett hirdetéseket helyezhet el a Google keresési találatai, és akár tartami hálózata weboldalain. Röviden a lényege:
Ön megadja, hogy milyen kulcsszavakra akar megjelenni a Google találati listáján (de ez csak a szponzorált linkek között lehetséges), és azt is, hogy ez Önnek mennyit ér meg (pénzben). Itt is több szempont van, hogy ha pl a karácsonyi ajándék kifejezésre többen hirdetnek, akkor milyen sorrendben jelenjenek meg a hirdetések. Az egyik szempont a szponzorált linkeknél a licit ára, azaz hogy mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért, de olyan szempontokat is figyelembe vesznek, mint a hirdetési múlt, hirdetett weboldal relevanciája és a kampányok sikeressége (konverziókövetés segítségével).
Ha a blogbejegyzés témájával kapcsolatban kérdése lenne, kérjük tegye fel hozzászólás formájában.