Fontos változások a számlázó működésében

StartÜzlet fejlesztések, 2021. 03. 05.

A bejegyzésből megismerheti a számlázó működésével kapcsolatos, 2021. március 5-től életbe lépő változásokat.

A változás az 123Számla.hu online számlázóval összekötött webáruházakat érinti.

Minden számla beküldése a NAV Online Számla rendszerbe

Mostantól a NAV XML 3.0 verziót használva az összes számlát továbbítjuk a NAV Online Számla rendszerbe, így a megrendelés számlázásakor megszűnt a magánszemély megerősítés.

A számlázás megkezdése előtt fordítson kiemelt figyelmet a következőkre:

  • Ha még nem tette meg, állítsa be a kapcsolatot a NAV Online Számla rendszerrel (Technikai felhasználó megadása az 123Számla fiókBeállítások > Általános > NAV Online Számla fülön)!
  • Ha Ön kisadózó, akkor jelölje be a „A számlák kiállítója kisadózó” jelölőnégyzetet (123Számla fiókBeállítások > Általános > Alapadatok fül)!
  • Ha Ön pénzforgalmi elszámolásos, akkor jelölje be a „A számlák kiállítója pénzforgalmi elszámolásos” jelölőnégyzetet (123Számla fiókBeállítások > Általános > Alapadatok fül)!
  • Ha számláz közvetített szolgáltatást, akkor használjon erre vonatkozó jelöléseket (123Számla fiókBeállítások > Általános > Közvetített szolgáltatások fül)!

A számlázás folyamán fordítson kiemelt figyelmet a következőkre:

  • Ha a vevő rendelkezik valamilyen adószámmal, akkor az a négy adószám mező közül a megfelelő helyre legyen beírva (magyar adószám, más tagállami adószám, csoport tag adószáma, harmadik országbeli adószám)!
    • FIGYELEM! Ha a vevő belföldi adóalany, de nem adja meg a magyar adószám mezőben az adószámát (és semmilyen más adószámot sem ad meg), akkor magánszemélynek tekinti a rendszer és ennek megfelelően lesz elvégezve az adatszolgáltatás (név és címadatok nélkül kerül be a számla a NAV Online Számla rendszerbe)!
    • FIGYELEM! Ha a vevő csoportos áfaalany, akkor a magyar adószám mezőbe a csoport azonosító számot (5-ös adószám) kell írni! A vevő csoporton belül azonosítóját nem kötelező feltüntetni a számlán, de erre használható a csoport tag adószáma (4-es adószám) mező! A 4-es adószám semmiképpen sem írható a magyar adószám mezőbe, ezt a NAV nem engedi!
  • Közvetített szolgáltatást tartalmazó számla esetén a számlázott tétel nevében szerepeljen a Közvetített szolgáltatás kifejezés, vagy állítson be jelöléseket a közvetített szolgáltatásokhoz (123Számla fiók > Beállítások > Általános > Közvetített szolgáltatások fül)!
  • A véglegesítés után ellenőrizze, hogy bekerült-e a számla a NAV Online Számla rendszerbe (123Számla fiók > Számlák > Kimenő számlák listában 4-5 percen belül zöld NAV piktogramnak kell lennie)!
  • Ha a számla sikeresen feldolgozásra került a NAV Online Számla rendszerben, akkor ellenőrizze a számla adattartalmát (vessen össze minden számlán szereplő adatot a NAV Online Számla rendszerben látható adattal)!
  • Hiba vagy figyelmeztetés esetén 24 órában belül keresse könyvelőjét vagy ügyfélszolgálatunkat!
  • A számla és az adatszolgáltatás tartalmáért a számla kibocsátója felelős, elmulasztott számlakiállításért, adatszolgáltatásért vagy hibás számlakiállításért, adatszolgáltatásért a számlázó program készítője nem vonható felelősségre!
  • Amennyiben technikai probléma miatt meghiúsult az adatszolgáltatás, vagy tartalmában hibás, hiányos adat szerepel, akkor 3 munkanapon túl jelzett problémára nem vállalunk javítást!

Frissült az 123Számla dokumentáció és az 123Számla ÁSZF

Dokumentáció elérhetősége:
https://123szamla.hu/uploads/shop/123szamla.hu/fajltar/162540.pdf

ÁSZF elérhetősége:
https://123szamla.hu/cms/altalanos_szerzodesi_feltetelek.html

A számlázó további használatával elfogadja a módosított Általános Szerződési Feltételeket.

Kontor Zoltán

Hozzászólás

Kérdése van?

Ügyfélszolgálatunk válaszol.

06 30 535 2181

Üzenetküldés

Próbálja ki ingyen

Szolgáltatásunkat kötelezettségek nélkül kipróbálhatja:

Ingyenes kipróbálás

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ »Rendben