Értesítési e-mail címmel kapcsolatos tudnivalók
Az alábbi posztban összefoglaljuk a webáruház értesítő levelek sikeres kézbesítéséhez szükséges alapvető beállításokat.
A webáruház rendszer a Beállítások > Alapvető működés > Adatok (első fül) > E-mail cím mezőben megadott e-mail cím nevében küldi ki a megrendelés visszaigazoló leveleket és minden olyan üzenetet amely az adminisztrációs felületen keresztül kerül kiküldésre.
Teendő saját domain névhez tartozó e-mail cím használata esetén:
Ahhoz, hogy a fogadó fél kiszolgálója részre igazolva legyen, hogy jogosan küldött rendszerünk az Ön által megadott e-mail nevében levelet, rögzíteni kell a domain név DNS beállításaiban az alábbi rekordot.
SPF "v=spf1 a mx include:kontornet.hu ~all"
Ennek a beállításnak az elvégzésében a domain név üzemeltetője tud segíteni.
Amennyiben nem tudja, vagy nem szeretné ezt a beállítást elvégezni, használhatja az e-mail küldés központi e-mail címről lehetőséget, melyet az alábbi menüpontban tud aktiválni
Beállítások > Alapvető működés > Adatok (első fül) > E-mail küldés központi e-mail címről
Teendő Gmail-es e-mail cím használata esetén:
Ha a Beállítások > Alapvető működés > Adatok (első fül) > E-mail cím mezőben megadott e-mail cím "akarmi@gmail.com" formátumú, nem fog tudni beállítani SPF rekordot, ezért kapcsolja be az alábbi lehetőséget.
Beállítások > Alapvető működés > Adatok (első fül) > E-mail küldés központi e-mail címről
A fenti beállítások elvégzése kiemelten fontos az értesítő levelek sikeres kézbesítésének érdekében.
Rendszerünk minden esetben kiküldi az értesíti levelet a vásárló részére.
Ha sikeretelen a levél kézbesítése, akkor a fogadó fél kiszolgálója az Ön e-mail címére értesítést fog küldeni amely tartalmazni fogja a sikertelen kézbesítés okát.
Kapcsolódó korábbi bejegyzés: https://startuzlet.hu/blog/gmail-es_e-mail_cimet_hasznalok_figyelem.html