Drop Shipping

Saját webáruház nyitás, 2011. 11. 03.

A DropShipping egy nemzetközileg elterjedt értékesítési modell, melyet sajnálatos módon Magyarországon (egyelőre) csak kevés nagykereskedés biztosít partnerei részére.

Ezen értékesítési modell lényege, hogy nem tart árukészletet a kereskedő, hanem a rendelést továbbítja a gyártónak vagy nagykereskedésnek, aki végül teljesíti a megrendelést. A csomagok a webáruház nevében kerülnek kiküldésre és az előre megállapodott jutalék mértéke kerül kifizetésre a webáruház tulajdonosa részére.

Egy megfelelő kialakítással teljesen automatizáltan is tud működni egy ilyen rendszer, tehát maguk a termékek megjelenítése a webáruházban, megrendelések átadása is történhet automatikusan, emberi beavatkozás nélkül. A webáruház tulajdonosa minden rendelés státuszáról részletes információt kaphat automatizumus kialakítása esetén, illetve pénzügyi kimutatást a jutaléka mértékéről.

Miért jobb a "hagyományos" értékesítési modellnél, melyik fél jár jobban?

Mindenki jól jár, az egész értékesítési folyamat felgyorsul, mivel a termékeknek nem kell a kiskereskedőhoz eljutnia, közvetlenül a nagykereskedéstől kerül elküldésre a vásárló részére és ezzel napokat nyerhet mindegyik fél.

Jó a nagykereskedésnek, mert:

  • a termék vételára hozzá érkezik be közvetlenül
  • utólagos elszámolást biztosít a kereskedőknek, így nem kell hosszas fizetési határidőket adnia a kiskereskedőknek, hiszen az utánvét összege néhány munkanapon belül visszajut hozzá
  • több kiskereskedőnek kedvező értékesítési formának köszönhetően növekedhet a profitja

Jó a kiskereskedőnek, mert:

  • nem kell raktárkészletet tartania
  • nem kell a termékek frissítenie (automatizmus esetén)
  • nem kell külön csomagolnia, logisztikát kialakítania
  • nem kell utánvéteket kezelnie
  • több energiát tud fordítani a vásárlókra
  • nagyobb összeget tud fordítani a webáruház népszerűsítésére
  • gyorsabban ki tudja szolgálni a vásárlót webáruháza
  • kedvezőbb szállítási díjakat biztosíthat vásárlói részére, hiszen a nagykereskedés a nagy számú csomagok miatt, kedvező díjakkal tud dolgozni

Jó a vásárlónak, mert:

  • az átlagosnál rövidebb idő alatt kézhez kaphatja a terméket

Gyakori félelmek:

Nagykereskedés részéről

  • egyszeri anyagi befektetést igénylő rendszer kialakításának hiánya
  • nem ismeri és nem is akarja megismerni ezt az üzleti modellt, pedig fellendítheti értékesítését

Kiskereskedő (webáruház tulajdonos) részéről

  • a nagykereskedés "lenyúlja" a visszatérő vevőit
  • nem ismeri és nem is akarja megismerni az üzleti modellt, inkább manuálisan töltöget több száz, vagy akár ezer terméket, csomagol stb...
  • anyagi befektetést igényel a rendszer esetlegesen ráeső részének kialakítása

Valódi, esetleges hátrányok automatizumus kialakítása esetén

  • a webáruházban csak egy nagykereskedés termékeit lehet megjeleníteni, több nagykereskedés kínálatának megjelenítése esetleges bonyodalmakat okozhat a rendelések feldolgozásánál, hiszen előfordulhat hogy két különböző nagykereskedés termékét rendeli meg egy vásárló.
  • nagykereskedés által előre megadott kiskereskedelmi árak kerülnek megjelenítése a webáruházban
  • kedvezmények nehézkes biztosítása a vásárló részére

Ön találkozott már Drop Shipping megoldással?

Használna egy ilyen automatizmusokkal ellátott rendszert?

Kontor Zoltán

A bejegyzés eddigi hozzászólásai:

2018.04.11. 15:41
Udv Zoltan, a nevem Zinner Sandor. Erdelybol vagyok es arra keresnek megoldast, hogy van egy Szigetszentmiklosi nagybanis partnerem, es az o termekeit szeretnem szinten (B2B-be) forgalmazni a roman piacon. Az a kerdesem, hogy tudsze-e olyan futarszolgalatot akiknel megoldhato a cimzett csereje, miutan felvette a futar a feladotol (mert tolle mennenek a rendelesek egyenesen a megrendelokhoz). A szamalat en allitom ki a vevoim reszere akiknek 90% visszatero vasarlo, csak nem szeretnem, hogy a partnerem is megkapja az elerhetosegeiket.
StartÜzlet Ügyfélszolgálat
2015.01.30. 14:01
Kedves Betty!

Javasolt haladéktalanul felkeresni a területileg illetékes fogyasztóvédelmi irodát ha cégtől vásárolt.

http://www.nfh.hu/node/7699

Ha apróhirdetési oldalon rendelt magánszemélytől, akkor pedig a rendőrséget.
Betty
2015.01.29. 09:06
Azt szeretném kérdezni,mit tudok tenni abban az esetben,ha a megrendelt árut kifizettem,és nem kapom meg.Hónapok óta csak ígéreteket kaptam az eladótól,hogy visszautalja a pénzem.Vissza tudom valahogy szerezni?Köszönöm!
StartÜzlet Ügyfélszolgálat
2013.05.27. 14:52
Kedves Ferenc!

Igen, mivel az egyik nagy előnye az ilyen átfogó megoldásoknak, hogy a nagykereskedés aktuális raktárkészlet információi megjelenítésre kerülnek illetve az aktuális raktárkészlet adatok alapján frissülnek a termékek illetve a kínálat.
Ferenc
2013.05.24. 18:21
Kedves Zoltán
dropshipping rendszer csatlakozásához a kiskereskedőnek lennie kell webáruháznak?
StartÜzlet Ügyfélszolgálat
2013.05.24. 11:08
Kedves Tamás!

Természetesen. Az info"kukac"startuzlet.hu e-mail címen vagy a további elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
2013.05.23. 18:50
Kedves Zoltán!
Köszönöm a választ!
Folytathatnánk privátban?
StartÜzlet Ügyfélszolgálat
2013.05.16. 12:18
Kedves Tamás!

Az első és legfontosabb lépés egy megfelelő nyilvántartási illetve drop shipp rendszer kialakítása. Ha nincs átlátható minden részletre kiterjedő kimutatási rendszer az egész elindításának értelmét sem látjuk.

Egy átlátható nyilvántartási rendszerben mindkét fél részletesen áttekintheti a beérkezett megrendeléseket, azok státuszát, tételeit, jutalék mértékét, elszámolás állapotát stb.. Szintén fontos információ a kikérhető "jutalék" mértéke és egyéb felmerülő költségek (esetleges ingyenes kiszállítás miatt).

Az utóbbi években számos nagykereskedés végfelhasználókat is kiszolgál, nyilván a bevétel illetve profit növelésének érdekében. Minél több kiskereskedő partnere van, annál nagyobb forgalmat tud bonyolítani. A nagykereskedő részéről úgymond egy egyszeri befektetést igényel, mely akár jelentős forgalom növekedést is eredményezhet.

Jól látja és igen elegendő lehet, hogy belevágjon.
2013.05.16. 10:39
Üdvözlöm!
Nemrég olvastam a dropshipping lehetőségről, és érdekesnek találom a témát.

Amit elsőre nem látok tisztán, hogy hogy lehetne motiválni a magyar nagykereskedőket, hogy alkalmazzák a módszert. Gondolok itt arra, hogy ha kiépít egy ilyen alapokon nyugvó webshop rendszert, valamint alkalmazottakat tart, hogy a kistételben történő rendeléseket teljesítse, akkor már mi szüksége van rám, mint közvetítőre?

Eddig annyit látok benne, hogy én mint közvetítő partner átvállalom a marketing tevékenységet, mert érdekelt vagyok az üzletben. Elég ez ahhoz, hogy egy nagyker belevágjon egy ilyen dologba? Rosszul látok valamit?
Nyilván itt a magyarországon belüli kereskedelemről van szó, én abban látnék perspektívát.
2011.11.11. 14:42
Mi egy öszvér rendszert használunk. 3 nagykereskedelmi egység folyamatos szinkron kapcsolatban, ebben a nem normális árfolyam ingadozásban elengedtethetetlen a folyamatos ár kontroll. Áruházunkban az összedrótozásnak köszönhetően napi, korrekt ár és készlet információk jönnek át. Készletfoglalás manuális értéktől függően közvetlen küldés a nagykerből. Az informatikai rendszerünknek köszönhetően rugalmasan és megbízhatóan működik. Fejlesztette a Startüzlet.. :-) (17-18 ezer termékről van szó.)
StartÜzlet Ügyfélszolgálat
2011.11.07. 10:18
Egy ilyen megoldás használatánál alapvető követelmény, hogy a nagykereskedésnek naprakész raktárkészlet információi legyenek és azok kerüljenek megjelenítésre a webáruházban.

Több nagyker esetén nyilván nehezebb és egy sokkal kifinomultabb megoldást kell kialakítani mely rákészültség és ráfordítandó összeg tekintetében is jelentős lehet. A lényeg, hogy ez sem kivitelezhetetlen, gondoljuk csak egy virtuális piactérre, ahol szintén több forgalmazótól rendelhetőek meg a termékek webáruház jelleggel (pl: grando.hu).
Kender Zsolt
2011.11.05. 13:03
Mi csinálunk hasonlót, de a nagyker partnerünk már többször belerántott abba, hogy az oldal szerint készleten lévő árut csak rendelésre hozták. Volt, hogy 70! napot várt a vevő. mondanom se kell, többet nem vásárolt...
Judit - xszemesbolt
2011.11.05. 12:02
Mi esetünkben kivitelezhetetlen. Többnyire külföldről érkeznek az áruk, jóval a szezon előtt történnek a megrendelések, készletfelhalmozások. több nagykerből érkezik az áru, illetve mi is importálunk. Egy-egy vásárló kosarába kerülő termékek a legtöbb esetben 2-3 beszerzési helyet érintenek. Ez szerintem olyan esetekben kivitelezhető, ahol 1-2 helyről kerül beszerzésre az áru.
2011.11.04. 18:23
Hallani halottunk róla, az automatikus dropshipping rendszer nem lenne rossz, viszont használni nem használtuk ill. nem is tudunk, hogy valaki használta volna. Mi szívesen bevezetnénk idővel a kiskerek fele, viszont sajnos a 'vevőlenyúlás'-tól jelen gazdasági helyzetben, fordított esetben mi is aggódnánk....

Hozzászólás

Kérdése van?

Ügyfélszolgálatunk válaszol.

06 30 535 2181

Üzenetküldés

Próbálja ki ingyen

Szolgáltatásunkat kötelezettségek nélkül kipróbálhatja:

Ingyenes kipróbálás

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ »Rendben