Alapvető dolgok, amiket ajánlott figyelembe venni egy hírlevél megírásakor

E-mail marketing, 2014. 09. 05.

Az itt leírt dolgok nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan fogalmazzon meg egy e-mail marketing üzenetet, vagy milyen eszközökkel érhet el nagyobb megnyitási/kattintási arányt.

Ez egy teljesen marketing független megközelítése annak, hogy az üzenetet milyen formában kellene átadni.

Sajnos szomorúan tapasztaljuk, hogy sokan nem tertják be ezeket az ajánlásokat, és ezzel el is érnek rögtön két dolgot:

  • sok ember számára egyáltalán nem, vagy csak nehezen olvasható lesz az elküldött üzenet
  • amatőr képet fest a küldő vállalkozásról

Tehát ajánlásaink egyszerűen csak olyan alapvető dolgokat írnak le, amik lehetővé teszik azt, hogy a lehető legtöbb ember számára OLVASHATÓ FORMÁBAN jelenjen meg az üzenete. Az már más kérdés, hogy milyen elveket kell használni marketing tekintetben ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az e-mail marketingből (hírlevelekből).

Mindenképpen ezeket az elveket tudva kell kezdeni az e-mail marketing tanulást, hiszen mit ér a leg lehengerlőbb, cselekvésre késztető értékesítési szöveg és ajánlat, ha a feliratkozók nagy része el sem tudja olvasni?

Tegye fel magának a kérdést: szeretné lehetővé tenni, hogy a lehető legtöbb feliratkozó számára tisztán olvasható legyen az üzenete?

Ha igen, akkor olvasson tovább, és kérjük, a saját érdekében, tartsa be ajánlásainkat!

A háttér és betűk színe

Soha ne használjon a leghosszabb szövegrésznek (fő mondanivaló) színes hátteret. Soha ne használjon az egész levélre kiterjedő színes, rikító betűket. A leghosszabb szövegrész legyen sötét, lehetőleg fekete színű betűvel írva. Kiemelésként érdemes használni színeket, DE NEM TÖBB SORON KERESZTÜL!

A betűtípusok

Soha ne használjon az általánostól eltérő betűtípust a hírleveleiben.

Általános, képernyőre tervezett betűtípusok:

  • Arial
  • Verdana
  • Tahoma
  • Helvetica
  • sans-serif.


Csak nagyon indokolt esetben szabad ezektől eltérő betűtípussal írni egy levelet.

AZ NEM INDOK, HOGY ÖNNEK TETSZIK! Ne feledje, az olvashatóság, és így a levél sikeressége a tét!

Lehet, hogy Önnek tetszik egy betűtípus, de az olvasói egy részének nem. Ez a réteg nem fog erőt venni az Ön kedvéért, hogy egy neki nem tetsző módon írt szöveget elolvasson. Inkább be is zárja a levelet.

Lehet, hogy a feliratkozó gépén nincs meg az adott egyedi betűtípus. Ez esetben az alapértelmezett betűtípussal jelenik majd meg nála a levél szövege, ami még a jobbik eset, viszont ez esetben nem olyan elrendezésben fogja látni a dolgokat, ahogyan Ön eltervezte (szétcsúszhat a levél megfelelő, olvasható formában átadott tördelése, hiszen Ön más betűvel látja, és az egyes egyedi betűtípusoknál nagyon nagy méretbeli különbségek lehetnek).

Az olvasói nagy része más eszközön, más megjelenítőn és más levelező klienssel fogja megtekinteni a levelét. Az egyedibb betűtípusok az egyes megjelenítőkön, levelező kliensekben összemosódva jelenhetnek meg. Az általános, képernyőre tervezett betűtípusok tisztán, olvashatóan jelennek meg az összes eszközön, megjelenítőn és levelező programban. Ezért kérjük, használja azokat leveleiben!

Tagolás és formázás

Soha ne írjon túl hosszú sorokat (a következő sort nehezen találja meg az emberi szem, ha vízszintesen túl széles tartományban olvas egy sort).

Tagolja a szöveget bekezdésekre, egységes térközökkel. Használjon félkövér kiemeléseket a lényeges mondatrészekre

Soha ne használjon több soron keresztül aláhúzást, félkövér, dőlt stílust, vagy csupa nagy betűket

A lényeg kiemelésére ahol csak teheti, használjon felsorolásokat és táblázatokat

Hivatkozások és képek

Ha levelében egy terméket, vagy több terméket hirdet, akkor mindig minden esetben legyen hivatkozás (link, webcím) az egyes termékeknél, amire kattintva azonnali lehetőség nyílik a további információk gyűjtésére, vagy a vásárlásra.

A második legnagyobb hiba az olvashatóság elrontásán túl az, hogy nem ad lehetőséget az olvasónak a cselekvésre. Nagyon kevesen fognak rámenni az Ön oldalára, majd ott megkeresni az akciós terméket. Tehát ha nem tesz közvetlen hivatkozást a termék megvásárlási lehetőségére, akkor rengeteg lehetséges vevőtől esik el.

A mellékelt képeknél vegye figyelembe, hogy a legtöbb levelezőprogramban alapból le van tiltva a képek megjelenítése.

Ezért soha sem szabad lényegi szerepet adni egy hírlevélben a képeknek. Tehát lényeges szövegrészlet, információ soha ne legyen a képen, mindig csak kiegészítő szerepet szabad kapniuk.

Kontor Zoltán

Hozzászólás

Kérdése van?

Ügyfélszolgálatunk válaszol.

06 30 535 2181

Üzenetküldés

Próbálja ki ingyen

Szolgáltatásunkat kötelezettségek nélkül kipróbálhatja:

Ingyenes kipróbálás

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ »Rendben